A munkaerőpiac folyamatosan alakul, változnak az igények, alakulnak ki új szakmák, ám akad néhány olyan foglalkozás, ami soha nem fog megszűnni.
Ilyen többek között a sofőrszakma is, amelyre egyre nagyobb szükség van, sőt, egyenesen hiányszakmának minősül. Ez tulajdonképpen annyit jelent, hogy jóval több üresedés van, mint amennyit képesek a munkáltatók megtölteni. Éppen ezért nagyon észnél kell lenni, amikor a sofőröket megszólító álláshirdetést szövegezzük, hiszen már ott megnyerhetjük vagy épp ellenkezőleg, elveszíthetjük a bizalmukat.
Mit ne kövess el?
Amikor a Sofőr állás oldalán megjelenítendő hirdetésedet írod, akkor mindenképpen tartsd szem előtt a következőket:
- A hirdetésed ne rólad szóljon! Persze csábító leírni, hogy mennyire jó a vállalkozásod, hogy mennyire kegyesen bánik a munkavállalókkal, ám ha szeretnéd, hogy erőfeszítéseidet siker koronázza, akkor kicsit meg kell fordítani a perspektívát. Méghozzá úgy, hogy a munkavállalóról szóljon! Hogy azt mondd el, hogy ő mit kap, rá mi vár, miért érdemes melletted és a céged mellett döntenie.
- A hirdetésed legyen őszinte! A sofőrök megbecsültsége meglehetősen alacsony, hiszen sokan azt hiszik, vezetni bárki tud, mindenkiből lehet sofőr. Ez ugyanakkor nagyon távol áll az igazságtól, mert valóban engedély szükséges a vezetéshez, a sofőrködés azonban ennél sokkal többről szól.
Ez egy olyan hivatás, amelyet csak a nagyon elkötelezettek vállalnak. Kell hozzá jó sok kitartás, számtalan részképesség, sokrétű tudás, tudni kell elviselni a magányt, az állandóan változó körülményeket – mindezt a szeretteinktől távol. Erre nem sok ember képes, ezért aki viszont igen, azt nagyon meg kell becsülni. Első lépésben azzal, hogy nyíltan és őszintén kommunikálsz velük.
Persze ezeken túl néhány gyakorlati tanáccsal is szolgálhatunk. Mutatjuk is!
Nézd csak át a hirdetésed!
Mielőtt élesítenéd a hirdetésedet, nézd át azt az alábbi checklist szerint.
- Ugye, nem tömjénezed a vállalkozásodat?
- Őszintén leírod a munkarendet, a feladatköröket és a felelősséget?
- Kap-e információt a jelentkező arról, hogy a családja vele tarthat-e?
- Kap-e információt a jelentkező arról, hogy milyen bérezés vár rá?
- Juthat-e bárhol olyan hiteles információkhoz a jelentkező, ami nem tőled származik? Vagyis nyílik-e többek között lehetősége arra, hogy beszéljen a nálad dolgozó többi sofőrrel?
- Mennyire részletesen mutatod be az eszközparkot, amivel a leendő munkavállalónak majd dolgoznia kell?
Ha ezekre megnyugtatóan tudsz válaszolni, akkor a hirdetésed teljesen rendben van. Ha azonban érzed te magad is, hogy elég mismásolós egy-egy pont, akkor érdemes a siker érdekében átírni a hirdetésedet.
Új szelek fújnak!
Talán régen működött az, hogy kevés információval a tarsolyban is jelentkeztek sofőrök, mára azonban a munkavállalók tudatosabbak lettek, így ne lepődj meg, ha egy nem korrekt hirdetésre nem érkezik egyetlen CV sem.
Csüggedésre azonban semmi ok: csak kezeld egyenrangú partnerként a sofőröket, és meglesz az eredmény!