Közel 27 ezer fogyasztó internetes szavazata alapján „Az év biztosítója 2012” szolgáltatási díjat az Uniqa Biztosító, míg a kárrendezési díjat a Signal biztosító nyerte – jelentette be Rácz István, a díjat alapító biztositas.hu on-line alkusz ügyvezetője a hétfői budapesti díjátadón.
A szavazók 1-től 10 pontig értékelhették a 14 vagyonbiztosítót. A szolgáltatási kategória nyertese 8,32, míg a kárrendezési nyertes 8,24 pontot kapott.
Az egy hónapig tartó szavazáson a szolgáltatással való elégedettség országos átlaga 7,9, míg a kárrendezésé 7,54 pont volt. A vidéki fogyasztók valamivel elégedettebbek, míg a fővárosiak elégedetlenebbek voltak az átlagnál.
A szolgáltatási körben a második helyezett az Allianz, míg a harmadik a Signal lett. A kárrendezések értékelésekor a második helyet az Aegon, míg a harmadikat a Genertel érte el.
Trunkó Barnabás, a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) nyugalmazott főtitkára a díjátadón kiemelte, hogy a magyar biztosítók – a piac kiépítése, és a verseny megteremtése után – most jutottak el addig, hogy a szolgáltatás minősége legyen a megkülönböztető elem számukra. A mostani díj is ezt szolgálja, bár valószínűleg egy szakértő zsűri más eredményt hozott volna ki – tette hozzá.
Rácz István bejelentette, hogy cége évente kívánja megrendezni a versenyt a jövőben.
Forrás: MTI