Ötmillió dollárt fizetett a hackereknek a Colonial Pipeline

Dollár

Csaknem ötmillió dollárt fizetett kelet-európai hackereknek az Egyesült Államok keleti partvidékének felét üzemanyaggal ellátó Colonial Pipeline vállalat, hogy feloldják letiltott számítógépes hálózatát – közölte a Bloomberg hírügynökség a tranzakcióról tudó, de nevét nem vállaló forrásra hivatkozva. A Colonial Pipeline csaknem 9000 kilométeres vezetékhálózatán benzint, gázolajat, repülőgép-üzemanyagot és egyéb finomított kőolajszármazékokat szállít naponta mintegy 2,5 millió hordó mennyiségben, és összeköti a Mexikó-öböl partján fekvő finomítókat a déli és a keleti parti államokkal. A cég pénteken kapcsolta le a hálózatát, miután tudomást szerzett a támadásról. Emiatt az üzemanyagszállítás az egész hálózaton leállt, és…

Read More

Az Exim Növekedési Alapé lett a Trezex többségi tulajdona

A Trezex többségi tulajdonának megszerzésével jelentős, több száz milliós forintos beruházást hajtott végre a készpénzlogisztika és értékszállítás piacán a GB & Partners. Az Exim Növekedési Alapból történt tőkeinjekció célja, hogy a jelentős átalakulását élő iparágban vezető pozíciót szerezzen meg a TrezEx TreasuryExpress C.L. Hungária Pénz- és Értékszállítási, Kezelési és Biztonsági Zrt (Trezex). A Magyarországon több mint húszmilliárd forintot teljesítő készpénz-logisztikai szektor az elmúlt években gyökeresen átalakult: a nemzetközi hátterű, régi szereplőket, új, jobbára hazai tulajdonosi szerkezetű cégek váltották fel. A GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő úgy ítélte meg, hogy a folyamatosan…

Read More

Szakácskönyv haladóknak – avagy gulyás helyett nehogy tejberizs készüljön…

Hozzávalók: egy jó fej biztonsági vezető, egy-egy evőkanál hr–it-karbantartási összefogás, érett biztonsági tudatossági szemlélet, csipetnyi bűnmegelőzési partneri együttműködés, edénynek pedig egy gazdasági vállalkozás. Sok helyen kiválóan működik, sok helyen akadozik és talán a legtöbb helyen csak foltokban tűnik fel a hatékony, üzleti partnerként megjelenő vállalatbiztonság. Az elmúlt 18 évben a megbízói oldalon, első számú vezetőnek jelentve élhettem át egy jelentős gazdasági vállalat terjeszkedését, növekedésifázis-váltásait, valamint hazai és nemzetközi területen végzett tanácsadói munkám során tapasztalhattam a legjobb gyakorlatokat és a kritikus hibákat. Írásomban arra vállalkozom, hogy felvillantsam a jó működés jegyeit…

Read More

RCT-BILK: kiemelkedően sikeresnek ígérkezik 2016

Az elmúlt néhány évben jelentős fejlesztések valósultak meg a Rail Cargo Terminal-BILK-en. Folyamatosan bővülő szolgáltatási paletta, megújult eszközpark és informatikai fejlesztések sora jellemzi az elmúlt időszakot. A 2016-os év az eddigi tapasztalatok alapján kiemelkedően sikeresnek ígérkezik. A Társaságnál az idei év során is több nagyszabású projekt volt terítéken, amelyek közül kiemelkedik az újonnan bevezettet VGM mérlegelési szolgáltatás és a vállalat AEO engedélyének megszerzése. A részletekről Schváb Zoltánt, a Rail Cargo Terminal-BILK Zrt. felügyelő bizottságának tagját kérdeztük. – A RCT-BILK 2016 közepén vezette be új VGM mérlegelési szolgáltatását. A mérésről hiteles…

Read More

E-útdíj: megvan miért kapunk leggyakrabban büntetést

Idén, 2016. július 1-jén lesz három éve, hogy bevezették Magyarországon az e-útdíjat a 3,5 tonna feletti járművek esetében. Az egyik legnagyobb hazai bevallási közreműködő több mint 25 ezer jármű adatait elemezve állította össze azoknak a gyakori, de elkerülhető hibáknak a listáját, amelyek még most is több esetben eredményeznek büntetést a közúti áruszállítás szereplőinek. A szolgáltató tapasztalatai szerint a leggyakoribb problémát a HU-GO folyószámla fedezethiánya jelenti. Ezekben az esetekben bár az úthasználat bevallása (az adatszolgáltatás) megtörténik, mivel nincs elegendő összeg a megadott számlán, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) visszautasítja a Bevallási Közreműködő…

Read More

Semmi nincs biztonságban: letörték Tutanhamon szakállát, bíróság elé kerültek

Egyiptomban nyolc ember ellen indítottak pert vasárnap a Tutanhamon-maszk letört szakállának helytelen visszahelyezése, valamint az elkapkodott akció közben okozott károk miatt. A világhírű aranymaszk szakállát karbantartási munkálatok alatt törték le, majd epoxival gyorsan visszaragasztották. A baleset ugyan még 2014 nyarán történt, ám arra csak tavaly januárban derült fény. A 3300 éves műkincsről a világsajtóban pillanatok alatt elterjedt képen jól látható volt az – inkább az építőiparban használatos – ragasztóanyag a maszk és az ügyetlenül rögzített szakáll között keletkezett résben. A nyolc perbefogott egyiptomit “súlyos gondatlansággal” és a “szakmai előírások megsértésével” vádolják.…

Read More

Menekültválság: európai vészforgatókönyvet kell kidolgozni

A népvándorlási krízis drágítja a logisztikát, elhúzódó krízis esetén pedig egy európai szintű vészhelyzeti forgatókönyvet kellene kidolgozni, amely biztosítja az áruk szabad áramlását a schengeni határokon belül – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) az MTI-vel. A közlemény idézi Fülöp Zsoltot, a szövetség elnökét, aki szerint a forgatókönyv rögzítené, hogy hogyan lehetne biztosítani a zökkenőmentes áruforgalmat az érintett országok között, valamint, hogy ebben mi lenne az egyes tagállamok feladata. Ha az Európai Unió reakciója késik, úgy a közvetlenül érintett országoknak kellene összefogni és kidolgozni a régiót érintő megoldást…

Read More

Tiencsini robbanások: ötven halott, hétszáz sebesült

A tiencsini ipari parkban történt szerda éjszakai pusztító erejű raktárrobbanások felelőseinek szigorú felelősségre vonását ígérte Hszi Csin-ping kínai államelnök pénteken. Az érintett vállalat több vezetőjét már őrizetbe vették. A balesetnek legalább ötven halottja és 701 sérültje van, utóbbiak közül hetvennek súlyos az állapota. Egy embert pénteken reggel mentettek ki a romok alól. A helyszínen tartott sajtótájékoztatón nem közölték, hogy összesen hány tűzoltónak nem találják a nyomát, de megerősítették: “nagy a veszteség” körükben. A híradásokban háborús bombatámadás, helyenként atomtámadás helyszínét idézi az a körülbelül húszezer négyzetméternyi terület, ahol robbanások sorozata és…

Read More

Katasztrófavédelmi feladatot kaptak civil logisztikai szolgáltatók 

Civil logisztikai szolgáltatók is részt vettek a Belügyminisztérium Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósága (BM OKF) nehézgépjármű mentési gyakorlatán 2015. március 10-én  Budapesten.   A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) közreműködésével  végrehajtott gyakorlat során arra készültek fel a résztvevők, hogy a katasztrófa helyszínéről minél gyorsabban, hatékonyabban és további járulékos károkozás nélkül el tudják vontatni a mozgásképtelen, sérült járműszerelvényeket olyan helyre, ahol azok már nem jelentenek további akadályt a mentést és kárelhárítást végzők számára. A Közép-Európában példa nélküli együttműködés a civil logisztikai szolgáltatók és a katasztrófavédők között 2012 októberében kezdődött az MLSZKSZ kezdeményezésére. Az…

Read More