Várhatóan még ebben a hónapban menekülő maszkokat helyez ki a 2-es és a 3-as metróvonal járműveire és szolgálati helyeire a BKV Zrt. A megelőző jellegű intézkedés növeli a forgalombiztonságot, illetve az utasbiztonságot – hangsúlyozta a társaság.
A biztonság a közösségi közlekedés egyik legfontosabb követelménye – nyomatékosította közleményében a BKV. A cég ennek jegyében folyamatosan készíti fel a személyzetet az eszköz használatára, illetve zajlik a szükséges biztonságtechnikai szabályozások elkészítése is.
Érdeklődésünkre a társaságnál közvetlenül nem erősítették meg, hogy a metrószerelvények műszaki állapota indokolná a beszerzést, mint ahogy a beruházás értékéről sem kaptunk pontos felvilágosítást.
A BKV mindazonáltal közleményében leszögezte: folyamatosan ellenőrzik a járművek műszaki állapotát, hogy balesetveszélyes jármű ne álljon forgalomba. Az új eszköz bevezetésében a tűzoltóság is közreműködött.
A BKV olyan menekülőmaszkot szerzett be, amely megkapta a CE jelölést, és megfelel az EN 403:2004 szabványnak, és amelynek forgalmazásához az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság hozzájárult – közölték megkeresésünkre a közlekedési társaságnál.
A menekülő légzésvédő maszkok alkalmazása külföldön is elterjedt. Több országban már jogszabály kötelezi szállodák, irodaházak, nagy tömegek befogadására létesített intézmények üzemeltetőit az önmentő maszk kihelyezésére.
A beszerzés előtt összehasonlító vizsgálatot végeztek a különböző forgalomban lévő maszkokkal kapcsolatban, amelynek eredményeképpen ár-érték arány alapján az XHZLC40 jelű menekülő légzésvédő mellett döntöttünk.
A maszk alkalmazhatósági hőmérséklet tartománya –30-tól +60 Celsius fokig terjed – ez megfelel az elvárt alkalmazhatósági követelményeknek, miszerint a különböző üzemi terekből, utasterekből füst esetén menekülést biztosítson. A menekülő maszkokkal ellátott forgalmi és műszaki személyzetnek nem feladata a tűz oltása, tehát nem lehet követelmény a tűzállóság. A tűz esetén beavatkozó személyzet rendelkezik a tűzoltóságánál is használatos légzőkészülékkel.
2012 március elején az Országos Katasztrófavédelem tesztelte a metróbiztonsági mechanizmusok működését. A BKV aktív részvételével zajló ellenőrző gyakorlat során egész pontosan azt vizsgálták a 2-es metróvonalon, hogy egy esetleges katasztrófahelyzetben a mentésben résztvevők és a BKV dolgozói miként tudják használni a védelmi berendezéseket, milyen közöttük az együttműködés.
Forrás: Biztonságpiac.hu