Az internet világa tele van olyan veszélyekkel, amikkel a legtöbb nagyobb cég egyáltalán nincs tisztában. Amikor aztán mégis tudomást szereznek róluk, akkor általában már túl késő a megelőzéssel foglalkozni.
Legyen szó egy, az informatikában kevésbé tájékozott munkatársról, aki érzékeny információkat oszt meg a világhálón vagy egy feltört adminisztrációs fiókról, egy sikeres kibertámadás óriási veszélyt jelenthet egy cég ügyfeleire, alkalmazottjaira, hírnevére és jövőjére. Az adatbiztonság szempontjából egyik legsérülékenyebb részleg az online marketing.
Az elmúlt évek vírushelyzete gyökeresen megváltoztatta a marketinget, és ezek a változások nem csupán a trendekben mutatkoztak meg, hanem a kiberbiztonság fontos kérdésére is rávilágítottak. Ahogy egyre többen kezdtek el otthonról dolgozni, illetve több időt tölteni az internet böngészésével, a hackerek, a csalók és más rosszindulatú felek számára is több támadási felület vált elérhetővé.
Ha szeretné megvédeni online marketing részlegét ebben az új felállásban, akkor íme néhány fontos adatbiztonsági szempont.
A kommunikáció és hálózati forgalom felügyelete
Az első támadási felületet a marketingesek és az ügyfelek közötti kommunikáció, illetve a csapattagok közötti kapcsolattartás kínálja a támadóknak. Ahogy egyre több kommunikáció zajlik az interneten, egyre nagyobb a veszélye annak is, hogy ezeket a beszélgetéseket valaki megpróbálja lehallgatni, hogy értékes vagy privát információkhoz juthasson hozzá. Egyes támadók akár a céges hálózathoz is megpróbálhatnak hozzáférni.
Ezért olyan fontos felügyelni ezeket az üzenetváltásokat és figyelemmel kísérni a hálózati forgalmat, hogy ki lehessen szűrni az esetleges biztonsági réseket, amelyeket a támadók kihasználhatnak. Egy hatékony biztonsági rendszer lehetővé teszi az összes forgalom és kommunikáció felügyeletét, a nem munkahelyi webhelyekhez való hozzáférés korlátozását, fokozhatja a cég számára rendelkezésre álló sávszélességet, és így tovább.
A csalások és veszélyes emailek kiszűrése
Az online marketing elképzelhetetlen lenne emailek nélkül, amelyek mind az ügyfélszerzés, mind pedig a kommunikáció nélkülözhetetlen eszközei. Természetesen népszerűségük teszi olyan vonzó támadási felületté az emaileket is a hackerek és csalók számára, és habár a modern email rendszerek már egész hatékonyan képesek kiszűrni a spam tartalmú üzeneteket, semmi sem garantálja, hogy minden ilyen fenyegetést megállítanak majd.
Elég, ha csupán egyetlen félrevezetett ügyfél vagy alkalmazott adja ki személyes információit egy csalónak, aki a „céget képviseli”, és máris megvan a baj.
Az email tehát kétségkívül egy olyan terület, amely fokozott odafigyelést igényel. Ehhez többek között a marketingesek és egyéb résztvevők oktatására, továbbképzésére lesz szükség. Fontos, hogy fel tudják ismerni a csaló, spam jellegű, potenciálisan káros üzeneteket, hogy elkerülhessék a veszélyes adatszivárgásokat.
Tűzfalak alkalmazása
Sok esetben nem a marketingesek hibája, ha sikeres kibertámadás ér egy céget, hanem a tűzfalé. Egy modern cég számára elengedhetetlen, hogy erős, naprakész tűzfallal védje informatikai rendszerét.
Léteznek szoftveres és hardveres tűzfalak is, amelyek elsődleges védelmi rétegként szolgálhatnak az efféle támadásokkal szemben.
A legtöbb tűzfalrendszer céges csomagok formájában is elérhető, ezek pedig általában hálózati felügyeletet, önálló működést és egyéb biztonsági eszközöket kínálnak felhasználóik számára.
A felhasználói fiókok védelme
Szintén támadási felületet kínálnak azok a fiókok, eszközök és szoftvercsomagok, amelyeket a marketingesek munkájuk során használnak. A különböző kampányok elkészítéséhez, futtatásához, elemzéséhez, illetve az ügyfélkapcsolatok ápolásához is szoftveres megoldásokra van szükség, amelyek mind kiskapukat biztosíthatnak a támadók számára.
Ezek, és a hozzájuk tartozó személyes, illetve céges adatok védelme érdekében nagyon fontos a biztonságos jelszópolitika, a kétlépéses hitelesítés, illetve a titkosítás bevezetése.
Egy biztonságos együttműködésre épülő munkakörnyezet kialakítása
Fontos azt is észben tartani, hogy a marketingesek digitális csatornákon kommunikálnak és működnek együtt egymással és más osztályokkal is. Ez első sorban a vírushelyzetnek köszönhető, amely az elmúlt évek során sokakat kényszerített otthoni munkavégzésre.
Ha tehát szeretné biztonságban tudni marketingadatait és projektjeit, akkor egy olyan együttműködéseket kezelő rendszerre lesz szüksége, ami szigorú biztonsági funkciókat (például kétlépéses hitelesítést, titkosított üzenetküldést) kínál felhasználói számára.