Amikor okostelefont választasz magadnak, sokféle szempontot kell mérlegelni annak érdekében, hogy a lehető legjobb készüléket találd meg. Tudnod kell, elsősorban milyen funkcióit fogod használni, de azt is, mekkora méretű készüléket szeretnél. És az árról, valamint a márka kérdéséről még nem is beszéltünk.
Sokan vannak, akik a márkahűséget tartják szem előtt, amikor készüléket választanak, és bár tisztában vannak vele, hogy egy másik gyártó készüléke ugyanazt vagy még többet tud, ragaszkodnak a megszokotthoz.
A Xiaomi az élre tör
A GSM Pont budai szervizében minden típusú készülék szakszerű javítását vállalják, így a méltán népszerű Xiaomi okostelefonokét is. A kínai gyártó 2011-ben dobta piacra első készülékét, amely akkor leginkább az árával fogta meg az első vevőket, aztán az egyre több fejlesztésnek, innovációnak köszönhetően egyre jobb minőségű készülékekkel örvendeztette meg rajongóinak növekvő táborát.
A Xiaomi okostelefonok ár-érték arányban verhetetlenek, és ma már a legegyszerűbb olcsó készülékektől a prémium zászlóshajó modellekig minden megtalálható a termékpalettán a Mi, Redmi és a Poco márkanevek alatt. Így érte el, hogy 2021-re Európa vezető mobiltelefon-márkája lett, és Magyarországon a statisztikák szerint a második legnépszerűbb gyártó.
Mikor érdemes javítani egy Xiaomi telefont?
Megszokott telefonunkhoz legtöbbször annyira ragaszkodunk, hogy amikor bármi baja történik, elsőként a javítás jut eszünkbe. De vajon minden esetben érdemes a szervizhez fordulni a problémával? Hivatalaos márkaszervizt vagy márkafüggetlen javítóhelyet érdemesebb választani? Ez a garancia kérdése is.
A legtöbb esetben a javítás a legjobb alternatíva, bár van néhány eset, amikor egy új készülék vásárlása segíthet csak. Javítás esetén érdemes mérlegelni a várható költségeket, hogy vajon megéri-e a szervizelés az új készülék ellenében. Az olcsóbb modellek esetében általában csak a készülék első évében lehet költséghatékony, de egy prémium telefon esetében akár 2-3 év után is érdemes lehet inkább a javítást választani.
Halmozott problémák esetén mérlegelni kell, és az ingyenes bevizsgálás, költségbecslés után meghozni a döntést.
Válassz márkafüggetlen szervizt!
A garanciális idő letelte után a javítás komoly költséget jelenthet a márkaszervizekben. A márkafüggetlen javítóműhelyek gyári minőségű alkatrészeket használnak, versenyképes áron dolgoznak és megfelelő szakértelemmel rendelkeznek, így nyugodt szívvel rájuk bízhatod kedvenc készüléked javítását, legyen szó egy akkumulátor- vagy töltőcsatlakozó cseréről vagy adatmentésről.
Régi modellek esetén az alkatrészellátás már problémás lehet, ilyen esetben nem biztos, hogy tudnak segíteni.
Bármilyen problémát is észlelsz az okostelefonodon, célszerű, ha szervizhez fordulsz vele, mert az otthoni javításokkal esetleg még nagyobb problémát generálsz, és akár a készülék használhatóságát is veszélyezteted. Ha biztosra akarsz menni, tapasztalt szakemberekre bízod Xiaomi okostelefonod javítását.