A hatékony belső kommunikáció segítségével akár 22%-os javulás érhető el a dolgozók teljesítményében. Elengedhetetlen a folyamatos mérés, hiszen ezáltal lehetőségünk nyílik a jobb eredmény elérésére. Az alábbi könyvek segítenek a vállalati kommunikáció fejlesztésében.
Elkötelezettebb munkavállalók hatékonyabb belső kommunikációval
A vállalkozások sikerét döntően a dolgozók teljesítménye, elkötelezettsége határozza meg. Egy lojális munkavállaló, aki képes azonosulni a cég hosszabb távú céljaival is, sokkal inkább magáénak érzi, ez pedig eredményesebb munkát, jobb teljesítményt hoz magával. A CHEQ belső kommunikációs rendszer a hatékony, mérhető, irányítható információáramlás megvalósítására kínál megoldást.
Természetesen az önképzés is elengedhetetlen a produktívabb információcsere kivitelezéséhez. A következőkben néhány hasznos könyvről írunk, melyek segítenek egy kellemesebb munkahelyi légkör megteremtésében, azáltal, hogy magasabb szintre emeljük a mindennapos vállalati kommunikációt.
David Meerman Scott írása a The New Rules of Marketing and PR egy korszerű útmutató marketing szakemberek, cégvezetők számára. Szinte kötelező olvasmány, amely gyakorlati példákon keresztül szemlélteti, hogyan célszerű manapság marketingstratégiát kialakítani, illetve hogyan aknázható ki a social media nyújtotta lehetőség a vállalat érdekeivel összhangban. Az író elkalauzol minket a tartalommarketing világába is, valamint felhívja a figyelmet arra, hogy miért olyan fontos a mérés és a nyomon követés.
Transzparens, áttekinthető információcsere
Steve Manning könyve a The Internal Communications Handbook felhívja a figyelmet a dolgozói elköteleződés fontosságára is. Hasznos tippekkel lát el annak kapcsán, hogy miként hangolható össze a vállalati kultúra a stratégiákkal, hogy átláthatóbbá váljon a cégen belüli mindennapos párbeszéd.
A kommunikáció hét legfőbb eleméről ír Richard L. Weaver II The Seven Cs of Communication művében. A szerző úgy véli, hogy mind a hét elemnek meg kell felelnünk a hatékonyság érdekében. Segítséget nyújt a beszédstratégia megteremtésében, mellyel a figyelem nagy eséllyel megtartható, az üzenet pedig célba ér. A meggyőző érvelés eszközeire is kitér, külön kiemeli az emlékeztetők, összefoglalók szerepét.
Egy újabb ajánlott szerzemény, mely gyakorlati feladatok révén fejleszti a kommunikációs képességünket a The Communications Handbook Joep P. Cornelissen tollából. Ez a komplett írás felfogható afféle keretrendszernek is a még produktívabb stratégiák létrehozásának alapjaként.
Az önfejlesztés a kulcs egy sikeresebb vállalati környezet megteremtésében
Bizonyára minden cégvezető egyetért abban, hogy az önképzést, az ismeretek bővítését, a meglévő képességek fejlesztését sosem szabad abbahagyni. Minél több hasznos anyagot olvasunk a mindennapokban, annál eredményesebbek lehetünk. A sokrétű és gyakorlatias tudás birtokában megalapozhatjuk a sikeres jövőt.