Sikeresen befejezte első teljes próbaútját az Euro Hawk pilóta nélküli repülő rendszer, a Northrop Grumman és az EADS Deutschland közös műve.
A radar és kommunikációs rendszerek fejlett érzékelőkkel való felderítésére alkalmas UAV mintegy 18 ezer méter magasra emelkedett, és több mint hat órát töltött a levegőben a németországi manchingi légitámaszpontról indulva, miután megkapta a légügyi hatóságoktól az összes szükséges repülési engedélyt – írta a Defense Systems. A projektet az EADS védelmi részlege, a Cassidian kezelte, amely kidolgozta a gépnek a Bundeswehr specifikációinak megfelelő SIGINT érzékelő rendszerét, amely a próbarepülésen kiválóan vizsgázott.
Az Euro Hawk az amerikai RQ-4B Global Hawk HALE UAS-on alapul, annak felszíni felderítő rendszereit egészíti ki jelfogóival. A földi irányító állomását, az indításához és leszállásához szükséges berendezéseket a Northrop Grumman szállította, a SIGINT jeleit fogó és elemző berendezést viszont a Cassidian készítette.
A legtöbb polgári utasszállítónál nagyobb szárnyfesztávval rendelkező, folyamatosan több mint 30 órás folyamatos repülésre képes és 20 kilométeres magasságot is elérő típussal váltják fel a német hadsereg kiöregedett, személyzettel repülő Breguet Atlantic felderítő gépeit. A tervek szerint 2015-2016-ban összesen öt ilyen UAV-t kap a német hadsereg.
Forrás: Biztonságpiac.hu
Szerző: Barabás T. János