Fontosak és az ügyfelek számára egyértelműen előnyösek a Magyar Nemzeti Bank által meghirdetett etikus életbiztosítási koncepció új ajánlásai a 4Life Direct biztosításközvetítő szerint. Mint közleményükben írják, a nemzetközi tapasztalatok szerint az ügyféltájékoztatás és az átláthatóság javításának, valamint az etikus gyakorlatok követésének köszönhetően nő az ügyfelek tájékozottsága, jobban eligazodnak majd a biztosítótársaságok ajánlatai között, és jóval elégedettebbek lesznek a biztosítók tevékenységével is.
2017. január 1-jén lépnek életbe az MNB befektetési egységekhez kötött (unit-linked) életbiztosításokról szóló ajánlásai, amelyek célja az átláthatóság, a „fair” ár-érték arány elősegítése és az ügyfelek magasabb szintű tájékoztatása. Mint ismeretes, az MNB etikus életbiztosítási koncepciója arról szól, hogy az adott életbiztosítás kínálta lehetőségek közül minél többről fair tájékoztatást kapjon az ügyfél, mielőtt igénybe venné a szolgáltatást.
A nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy a pénzügyi és biztosítási termékek esetében az emberek különösen igénylik a közérthető és teljes körű tájékoztatást, mivel többségük többnyire járatlan ezen a téren. Mind az üdvözlő hívások, mind az elektronikus levelek kiküldése további segítséget nyújt az ügyfeleknek döntésük meghozatalában. A felügyelet ajánlásaiban megfogalmazott eljárások – köztük az üdvözlő hívások alkalmazása – így jelentős mértékben hozzájárulnak az ügyfelek tájékozottságának, bizalmának és elégedettségének növeléséhez, ami minden etikusan működő biztosítótársaság elemi érdeke.
A 4Life Direct üdvözli a nemzetközi gyakorlatban elfogadott gyakorlatok magyarországi megjelenését, és a maga részéről élen jár azok mihamarabbi bevezetésében. Példaértékűnek tartják azt is, ahogy az MNB bevonta a biztosítási szakma, a Magyar Biztosítók Szövetsége képviselőit az etikus életbiztosítási koncepció kialakításába.
Bár a 4Life Direct nem értékesít befektetési egységekhez kötött (unit-linked) biztosításokat, a társaság szerint az átlátható igényfelmérésre és érthető kommunikációra vonatkozó piaci sztenderdek felállítása révén még nagyobb hangsúlyt kap az egyszerű és közérthető kommunikáció, a több „ellenőrzési pont” beiktatása során pedig a vásárlók és a biztosítók egyaránt bizonyosságot nyerhetnek arról, hogy az ügyfél valóban érti, hogy pontosan milyen biztosítást is vásárolt.
A 4Life Direct minél több formában, minél több fórumon informálja az ügyfeleket a választott termékről, így a vásárlásról meghozott döntés többkörös, teljes körű tájékoztatás és komoly (pénzügyi) mérlegelés eredményeként születhet meg. A telefonos értékesítést követően a cég üdvözlő SMS-t küld, majd az ügyfelek kényelme érdekében a komplett biztosítási csomagot elektronikus levélben és futárral is eljuttatja a címzetteknek, így azoknak bőven marad idejük a dokumentumok tanulmányozására. Az első díjfizetés esedékessége előtti napokban a társaság alkalmazottai újból felhívják az ügyfelet, hogy érdeklődjenek: a dokumentumok rendben megérkeztek-e, és hogy felmerült-e esetleg az ügyfelekben olyan kérdés, amelyek megválaszolásában segíthetnek.