A KSH statisztikái szerint 2014 harmadik negyedévében 6 százalékkal kevesebb személysérüléses közúti közlekedési baleset történt közútjainkon, mint egy évvel korábban, ráadásul kimenetelük is kevésbé volt súlyos.
A halálos balesetek száma 23, a súlyos sérüléssel járóké 7, a könnyű sérüléssel járóké pedig 4 százalékkal csökkent – írja a Világgazdaság Online.
A vizsgált időszakban több mint hatezren sérültek meg közlekedési balesetben, közülük 148-an vesztették életüket, 51 fővel kevesebb, mint a bázisidőszakban. A súlyosan megsérültek száma meghaladta az 1500-at, a könnyen sérülteké a 4300 főt. Balesetben 439 gyermek sérült meg, közülük 3 vesztette el az életét.
A legveszélyesebb autópályák
A balesetek 71 százaléka lakott területen belül történt. Az autópályákon 12 százalékkal kevesebb volt a baleset, mint egy évvel ezelőtt. Az M6-os autópályán két és félszeresére, az M7-es autópályán 15 százalékkal nőtt a balesetek száma 2013 harmadik negyedévéhez viszonyítva, mialatt a többi autópályán csökkent – az M5-ös autópályán számottevően, közel 40 százalékkal. A száz kilométerre jutó balesetek száma – a jelentős balesetszám-növekedés ellenére – az M6-oson a legalacsonyabb, mindössze 2,4, az összes autópálya száz kilométerére jutó 11 balesetével szemben. 2014. július–szeptemberben az M0-ás körgyűrűn 62 százalékkal több baleset történt, mint a bázisidőszakban.
Kerékpárosok okozzák a balestek 15 százalékát
A harmadik negyedévben a balesetek 57 százalékát személygépkocsik, 15 százalékát kerékpárosok, 10 százalékát tehergépkocsik, kategóriánként 5 százalékát a segédmotoros kerékpárosok, motorkerékpárosok, és gyalogosok okozták. A járművek kevesebb balesetet okoztak, mint 2013. harmadik negyedévben, kivéve a tehergépkocsikat, azok ugyanis 10 százalékkal többet. A járművezetők hibájából 6 százalékkal kevesebb baleset történt. A gyalogosok körültekintőbben közlekedtek, 10 százalékkal kevesebb balesetet okoztak.
A tárgynegyedévben 17 százalékkal csökkent az ittasan okozott balesetek száma, ami az összes baleset 10 százaléka. Az általuk előidézett baleseteknek a kerékpárosok több mint egyötödét és a segédmotoros kerékpárosok is több mint egyötödét ittas állapotban okozták.
Forrás: Vg.hu/BiztosításiSzemle