A világszerte is ismert nagy márkák mellett gyakran megjelennek kisebbek is. Bár ezeket nem ismeri mindenki, egy szűk körben mégis hatalmas népszerűségnek örvendenek. Közülük az egyik a Supreme, egy olyan divatmárka, ami sokakban okoz kérdőjelet.
Kérdések a márka kapcsán
Vajon mi az oka annak, hogy ekkora hype-ot kap? Miért állnak sorban a fiatalok ezekért a ruhákért? Ezek a kérdések valószínűleg sokakban felmerülnek, hiszen látszólag semmi különleges nincs ezekben a termékekben. Különösen a 20 évnél idősebbek körében, akik között sokan még csak nem is hallottak a márkanévről.
Nem csoda, hogy sokan kezdték el kutatni a népszerűségének okát, hogy magyarázatot kapjanak. Mi most elmondunk néhány tényt, utána pedig beszámolunk a saját véleményünkről, hogy szerintünk mi a Supreme “titka”. Ha bővebben is olvasnál a témáról, akkor figyelmedbe ajánljuk az INFINITY Tokok bejegyzését, ami ugyanerről szól.
Mit tudunk a Supreme márkáról?
A Supreme-ről azt kell tudni, hogy 1994-ben nyitotta meg a kapuit. Vagyis nem is annyira új márkáról van szó, mint ahogy azt sokan gondolják. A cég eleinte a gördeszkás fiatalokat célozta meg a termékeivel, amik szinte 100%-ban utcai ruhák voltak. Viszonylag olcsó cuccokat kínáltak a fiataloknak, amiket azok meg tudtak engedni magunknak.
Idővel azonban volt egy váltás a cég életében. A tulajdonosok átálltak a drágább, de jobb minőségű ruhák gyártására, amiket limitált mennyiségben kezdtek árulni. Bár az árak egyre magasabbak lettek, és némileg változott a célközönség, de a kereslet nem csökkent, hanem még nőtt is.
A márka termékeit a 20 év alatti fiatal korosztály vásárolja, amit az idősebbek értetlenkedve figyelnek. Sokan közülük soha életében nem hallott a Supreme névről. Akik meg igen, nagyrészt azért, mert például a fiatalabb testvérük előszeretettel hordja ezeket a cuccokat.
Miért annyira különleges?
Felmerül a kérdés, hogy mi az az óriási különlegesség, ami miatt fiatalok ezrei meg vannak őrülve a márkáért. A titok nem más, mint az ügyes marketing. Egyrészt nagyon okosan leszűkítették a célközönséget, és az ő igényeikre szabták a termékeket. Másrészt pedig híres embereket, celebeket kértek fel a ruhák promózására, ami pedig óriási hype-ot indított el.
Kik promózták a termékeket?
Többek között A$AP Rocky, Tyler the Creator és Kanye West is viselte a Supreme ruhákat, ennél több pedig nem is kellett. A hip-hop rajongók körében azonnal népszerűvé váltak. Így ők is csatlakoztak a már meglévő görkoris bandához, akik már elkötelezett vásárlói voltak a cégnek. Nem sokkal később pedig a rapes celebek és az ő rajongótáboruk is követték a példájukat.
Amikor egy-egy kisebb márka berobban a köztudatba, előfordul, hogy nem értjük, mi a nagy ováció oka. Így van ez a Supreme divatmárka esetében is. Ám, ha kicsit a színfalak mögé nézünk, és elkezdjük kutatni az okokat, találhatunk észszerű magyarázatot. Az persze más kérdés, hogy ezzel ki tudunk-e egyezni vagy maradnak-e még bennünk kérdőjelek.