Az e-kereskedelem nem könnyű, hiszen általában rengeteg a piaci szereplő, így a versenytársak, és egy webáruház üzemeltetése sokrétű ismeretet igényel, érteni kell a logisztikához, az informatikához, a joghoz, a marketinghez, a pénzügyhöz is.
Jó ár-érték arányú termék forgalmazása esetén viszonylag egyszerű a dolgunk, de ha se a termékekkel, se a minőségükkel, se a kínálattal, az árakkal nem tudunk, vagy akarunk versenyezni, másban kell jónak lenni. Kitanulni egy új szakmát nemcsak időbe, de rengetegbe is kerülhet, ezért jobb, ha megbízod a webshop marketingjével az Adlab profi csapatát. Tarts velünk, mutatunk néhány hasznos tippet, amik működni szoktak.
Mitől jobb az egyik vagy a másik?
Ritkán fordul elő, hogy egy vállalkozás piaci előnye csak és kizárólag a termékek jóságából fakad, sok esetben olyan láthatatlan dolgok következménye, mint például az üzlet tisztasága, az eladók kedvessége, felkészültsége. Ez azonban a webshopok esetében nem ennyire egyszerű és kézzel fogható, mivel nincs személyes kontaktus a vevő és az eladó között.
Miből szerezhetsz, hogyan varázsolhatsz a hátrányokból mégis versenyelőnyöket? A konkurencia alapos megismerése nélkül esélytelen vagy, ezért első körben őket mérd fel, vásárolj tőlük, és nézd meg mit csinálnak jól és kevésbé jól, mérd fel a gyengeségeiket! Továbbá kérdezd meg a vásárlóidat, kérd ki részletesen a véleményüket a termékekkel, a döntésükkel, a hiányosságaiddal kapcsolatban!
Tippek, hogy jobb lehessél!
Gyorsítsd, és egyszerűsítsd a rendelés menetét, hiszen senki sem szeret ma már napokig várni a megrendelt árura. Legyen a folyamat egyszerű, interaktív és átlátható, tájékoztasd az egyes lépésekről a vásárlókat!
Nyújtsd nekik az azonnaliság élményét, a szállítási idő kulcskérdés, vállalj expressz kiszállítást, akár felár ellenében is! Ajánlj minél több opciót a vásárlónak nemcsak a kézbesítésre, hanem a fizetésre vonatkozóan is, ne hagyd, hogy ezeken ússzon el a vásárlás. Ha többet adsz, mint amit várnak, azzal is további elkötelezett vásárlót szerezhetsz.
A személyes varázs a webáruházak esetében is létezik, ossz meg velük saját sztorikat leginkább videó formátumban!
További tippek a konkurencia legyőzésére
Extra garancia vállalásával sok vevőt szerezhetsz, akik számára a biztonság a megbízhatósággal társul. A hűségprogram is vonzó az ügyfelek szemében, és további vásárlásokra ösztönzi őket. Fontos, hogy az ügyfélszolgálat működjön, és lehetőleg telefonos vagy élő chat jellegű legyen, hogy választ kapjanak a kérdéseikre. Nagyot mennek a termék- és unboxing videók, amelyekhez nem kell ördöngösség, magad is elkészítheted.
A jótékonykodás, ha egy jó ügy mellé állsz, nagyon megnyerő, sokan értékelik. Az árakciók helyett sokszor jobban járhatsz, ha csomagajánlatokban gondolkozol. Ne trükközz, a szavahihetőségedet kockáztatod vele. Építs közösséget a különböző platformokon, ezzel az ügyfélszolgálat leterheltségét is csökkentheted.
A bevételek növelése, az eredmények érdekében pedig bátran alkalmazd a tippjeinket.