Egy ideje már benne van a köztudatban a virtuális asszisztencia fogalma, sokaknak viszont nem teljesen behatárolható, hogy mit is takar valójában. Magát a foglalkozást egy mondatban bemutatni valóban kihívást jelentene, hiszen egy rendkívül sokoldalú tevékenységről beszélünk.
Ki a virtuális asszisztens?
Első hallásra ma már többen inkább a szoftveralkalmazásokra asszociálnak, pedig a virtuális asszisztens egy valós személy, aki távolról segíti megbízóját bizonyos feladatok elvégzésében. A szolgáltatást nyújtó személyek általában szabadúszók vagy távoli munkavállalók, ez adja meg a tevékenység “virtuális” mivoltát.
A feladat típusa változó, de gyakran van igény az adminisztrációban, kommunikációban való segítségnyújtásra, ezenfelül pedig kérhető támogatás egy-egy speciális tevékenységben is. Az Edulingo21 Kft. virtuális asszisztensei között például dolgoznak fordítók, szövegírók és grafikusok is, akik az adminisztráció mellett teljesíteni tudják a komplexebb kéréseket is.
Szabadítson fel időt, és szervezze ki feladatait!
Egy virtuális asszisztens alkalmazása számos előnnyel járhat, így hazánkban is egyre több vállalkozás dönt úgy, hogy segítséget kér bizonyos feladatok ellátásában.
Az Ön vállalkozásában is előfordulhat olyan szituáció, amikor hirtelen nem várt feladat elvégzése lesz szükséges, azonban sem a kellő mennyiségű idő, sem pedig a megfelelő pénzügyi háttér nem áll rendelkezésre egy teljes munkaidős alkalmazott felvételéhez. Az ilyen eseti, projekt jellegű feladatoknál kiváló választás lehet virtuális asszisztenshez fordulni, hiszen így nem kell aggódnia amiatt, hogy a feladat elvégzését követően nem tud majd elegendő munkát biztosítani.
További előny, hogy nem kell járulékot fizetnie, illetve irodai eszközöket, felszereléseket biztosítania. A virtuális asszisztens a legtöbb esetben csak akkor számít fel díjat, amikor valóban szükség van rá, így egy 8 órás foglalkoztatáshoz képest jóval költséghatékonyabb megoldásnak számít.
A virtuális asszisztens feladatai
A projekt jellegű feladatok mellett a virtuális asszisztens a vállalkozás mindennapos teendőiben is besegíthet, mint például:
- Levelezés, telefonálás
- Ügyfélszolgálat kezelése
- Találkozók szervezése
- Kutatás, információgyűjtés
Ha esetleg a fenti tevékenységeket eseti jelleggel olyan idegen nyelven kell elvégeznie, amelyen Ön és kollégái nem beszélnek, szintén optimális választás a szolgáltatás igénybevétele, hiszen ezzel gyorsul az üzletmenete, valamint partnerei is jó benyomást tehet.
Mikor nem ajánlott a virtuális asszisztens igénybevétele?
A virtuális asszisztens alkalmazása költségek és időmegtakarítás szempontjából is optimális választás lehet. Amennyiben azonban olyan feladatai merülnek fel, amelyek hosszú távon, napi rendszerességgel felmerülnek majd, érdemes lehet a saját alkalmazott felvételét is megfontolni.