Abban egyetérthetünk, hogy naponta rengeteg új webshop “születik”, viszont ez nem egyenlő azzal, hogy mindez egyszerű is. Természetesen a fejlett e-kereskedelmi technológiák révén valóban olyan vállalkozók is belevághatnak, akik nem rendelkeznek programozói tudással, de bármennyire is szomorú tény, egy mutatós webáruház nem jelent garanciát a sikerre.
Ráadásul mivel több lehetőségünk is akad, komoly dilemma az is, hogy melyik “motor” mellett döntsünk, esetleg a Shopify webshop készítés jelentené a legjobb utat? Egyáltalán miért választják oly sokan, milyen esetekben tudjuk leginkább kihasználni az előnyeit, mikor nem ajánlott?
Oszlassuk el a tévhiteket!
Az valóban igaz, hogy az egyik legfejlettebb e-kereskedelmi rendszer, amely nemzetközi szinten már jócskán bizonyított, egyértelműen megállja a helyét a magyar piacon is, mindebből viszont nem következik az, hogy bárki számára a legjobb megoldást jelentené.
Először is, akkor használható megfelelően, ha rendelkezünk angol nyelvtudással, másrészt nem mindegy, hogy mekkora a várható átlagos kosárértékünk, hiszen a havi költségeket és tranzakciós díjakat bizony ki kell termelni. Ha az első két nehézségen át is verekednénk magunkat, akkor a harmadikon már nem biztos.
Bármennyire is sok hazai megoldást integrálnak a rendszerbe, bizonyos partnerek még mindig hiányoznak. A fizetési és szállítási opciókat is fontos tehát figyelembe venni. Tervezünk-e például csomagpontos kihozatalt, ez esetben a klasszikus, alap Shopify helyett a Plus javasolt.
A fent említett tényezők mellett elmaradhat a siker akkor is, ha tervezetlenül, nem megfelelő marketingfókusszal hozzuk létre a webshopot, márpedig ehhez komoly szaktudás, sokéves rutin, és nemzetközi tapasztalat is szükséges.
A legfontosabb kérdés: kiszervezni vagy nem?
A Shopify webshop készítése elsőre könnyűnek tűnik, mégis sokan inkább profi szakértőkre bízzák az egész folyamatot. Eleve már a tervezésnél elcsúszhatunk, sokszor nem megfelelően mérjük fel a helyzetet, például annak eldöntése sem egyszerű, hogy valóban nekünk való-e a Shopify.
A legokosabb megoldás, ha nem egymagunk próbálkozunk, mintha fogadásból akarnánk valahogy összerakni egy webshopot, aztán legalább a barátunkkal szemben nyerünk, hanem megbízunk egy online marketingügynökséget, például a 7Blogot. Így egészen biztosan nem kerüli el semmilyen apróság a figyelmünket.
“Piactere” bárkinek lehet, de egy hosszú távon is pénztermelő, folyamatosan fejlődő vállalkozása, amely nemzetközi terepen is megvetheti a lábát, és sikeresen helytáll, már nem biztos.
Melyek a Shopify erősségei?
Nagyobb kezdőtőke nélkül is belevághatunk, nem igényel programozói tudást, verhetetlen marketingfunkciók terén, extrán gyors, SEO-optimalizált felületet kínál, egyszerűen kezelhető, bőséges választék áll rendelkezésünkre applikációk terén – a sort persze estig folytathatnánk. Ha úgy érezzük, méltók vagyunk a Shopify “szerelmére”, bátran vegyük fel a kapcsolatot az említett full-stack ügynökséggel!