Minden vállalkozás szeretne a Google találati listájának elején helyet kapni. Ahhoz, hogy ezt a weboldalunkkal megtehessük, nem árt tisztában lenni azzal, hogy mit jelent a metacím, valamint hogyan és mire használhatjuk.
Mi is a metacím?
Ha Google-barát weboldalt szeretnénk létrehozni, akkor mindenképp foglalkoznunk kell a metacím fogalmával. Ez egy html elem, aminek az a szerepe, hogy a különböző böngészők és keresőmotorok megtalálják az adott oldal címeként.
Úgy is mondhatnánk, hogy ez jelenti a keresőoptimalizálás technikai alapját, mivel a Google a metacím kulcsszavai alapján végzi a keresést. A keresőmotorok azt vizsgálják, hogy az itt megfogalmazott kulcsszavak és tartalmak mennyire relevánsak a keresett kifejezés szempontjából.
A metacímek optimalizálása
Az otimalizálási folyamatnak megvannak a maga szabályai, ha eredményesen akarjuk végezni.
Formai szempontból a legfontosabb, hogy a Google 70 karakteres metacímeket enged létrehozni, vagyis szóközökkel együtt ennyi karakter áll a rendelkezésünkre. Mindenképp bele kell férnünk ebbe, különben a Google le fogja vágni a címeink végét, ami rontani fogja a megjelenési esélyeinket a találati listákon. Ideális esetben a metacím 55-65 karakter hosszú (szóközökkel).
A metacímben benne kell lennie a legfontosabb kulcsszavaknak, amik jellemzőek az oldalunkra, azonban ezt úgy kell megfogalmaznunk, hogy közben ne csapjunk át kulcsszóhalmozásba, különben a rosszul elvégzett keresőoptimalizálással az ellenkezőjét is elérhetjük.
A metacím tehát egy helyesen megfogalmazott, értelmes mondat, ami tömören kifejezi, hogy miért releváns az oldalunk a felhasználónak. A legfontosabb kulcsszó kerüljön a mondat élére, és négynél többet ne használjunk a címben. Ha a metacím több kifejezésből áll, akkor ne gondolatjellel, hanem egy függőleges vonallal válasszuk el őket.
A weboldalunk minden egyes aloldalán létre kell hoznunk a metacímet, ellenkező esetben a Google fogja ezt megtenni, ami nem biztos, hogy megfelelő eredményt fog hozni számunkra.
A metaleírás
A metaleírás szorosan kapcsolódik a címhez, tulajdonképpen egy lényegretörő összefoglalást jelent az adott aloldal tartalmáról. A jó metaleírások használatával nem fog automatikusan megnőni az oldalunkra látogatók száma, de a jól összeállított metaleírás növeli a CTR-t. A szövege olyan, mint egy jó hirdetésé, ami hosszú távon javítani fogja a helyünket is a keresési listákban.
A metaleírás 155-165 karakter terjedelmű legyen, és jó, ha használjuk benne az elsődleges kulcsszavainkat is. Ez ugyanis a Google találati listájában vastagon szedett betűkkel fog megjelenni. Használhatunk csalogató szavakat is (pl. “ingyenes” vagy “letölthető pdf”).
A keresőoptimalizálás tehát nagyban függ attól, hogy milyen metacímet és -leírást használunk, de mindenképpen fontos, hogy foglalkozzunk vele, hogy jó helyen szerepeljünk a találati listákon.