A Vasutasok Szakszervezete (VSZ) szerint csak a szerencsének köszönhető, hogy nem történik gyakrabban a nógrádihoz hasonló vonatbaleset, ugyanis évente legalább tízszer van hasonló vészhelyzet.
Tavaly tíz, de idén is már öt olyan figyelmetlenségből vagy műszaki hibából adódó „vonatveszélyeztetési” helyzetet hozott nyilvánosságra a MÁV, amely akár tragédiával is végződhetett volna – hívja fel a figyelmet a szakszervezet az MTI-hez vasárnap eljuttatott közleményében.
Az érdekképviselet emlékeztet: már korábban is figyelmeztetett arra, hogy a vasúttársaságnál kevés a szakember, a jelenlegiek túlhajszoltak, nincs pénz utánpótlásra, és ebből előbb-utóbb tragédia lesz. A VSZ ezért ismét felszólítja a MÁV vezetését és a kormányt: szüntesse meg a létszámhiányt a vasútnál, adjon pénzt újak képzésére, a jó és biztonságos munkakörülmények megteremtésére!
Meleg János, a VSZ elnöke a közleményben kifejti: főként az emberhiánnyal és a munkavállalók túlterheltségével magyarázható, hogy adott esetben a dolgozók figyelmetlenebbek a kelleténél, és ez vezetett oda, hogy az elmúlt években folyamatosan nőtt az olyan vonatveszélyeztetéses esetek száma, amelyeknek következtében egyszerre két szerelvény került egy vágányra, egymással szemben, vagy egymás mögé, s csak a szerencsének köszönhető, hogy nem lett baleset.
A VSZ elnökének tudomása szerint tavaly tíz ilyen vészhelyzetet regisztráltak, s idén is már ötször jelentettek hasonló szituációt az egyes állomásokon, míg korábban évente legfeljebb kettő-három került napvilágra.
Vasárnap reggel összeütközött két személyvonat az Aszód-Balassagyarmat vonalon, a balesetben 21-en sérültek meg, közülük ketten súlyosan. A két szerelvényen összesen harminc-negyven ember utazott.