A különféle fizetési lehetőségek profi beállítása jelentős befolyással van a konverzióra. Ha például nem áll rendelkezésre elegendő opció, azzal bizony vevők morzsolódhatnak le. Ellenkező esetben pedig a bőség ijesztheti meg a vásárlókat, és szintén faképnél hagyhatnak minket.
Mi a helyzet hazánkban?
A Shopify többféle fizetési opciót kínál, némelyik beüzemelése csupán néhány kattintás, de mi jellemző Magyarországon? Az itthoni webshop statisztikák szerint inkább az egyszerűbb opciókat preferálják, hiszen így nagyobb a kontroll a pénzügyek terén.
Természetesen egy webshop sikere nem csupán a beépített fizetési megoldásokon múlik, érdemes egyben szemlélni az egészet, és már a kezdetekhez igénybe venni szakértők segítségét, például a 7Blog Shopify webshop készítés szolgáltatását! Ennek keretein belül pedig könnyebben megtervezhető az egész business, külön kitérve a vállalkozás és a célközönség típusához leginkább javasolt fizetési módokra.
Átlagosan 3-4 lehetőséget szoktak megadni a webshoptulajdonosok, de 5-6 opciónál többet nem is célszerű bezsúfolni, ugyanis áttekinthetetlen és már erősen túlzó.
Hogyan válasszuk ki a legmegfelelőbbeket?
Vegyük figyelembe a célpiac fizetési szokásait, ugyanis ez alapvető szempont, hogy sikerüljön végül egy ideális checkout felületet létrehozni.
Nálunk még napjainkban is az utánvét és az átutalás a két legnépszerűbb, nem csupán Shopify esetén, de a többi webshopnál is. Javuló tendenciát mutat a bankkártyás megoldás is, a digitális és mobiltárca pedig a nemzetközi trendekkel összhangban alakul. Elég belegondolnunk, hogy Magyarországon a Simple fiókok száma már 2,6 milliónál is több.
A Shopify fizetési típusok közül megkülönböztetünk különböző kategóriákat: köztük a manuálisakat, a bankkártyás fizetéseket és a kriptovalutát.
Nézzük meg az egyes típusokat!
A manuális fizetési lehetőségek közé tartozik minden olyan opció, amelyhez nem szükséges harmadik fél általi fizetési szolgáltató, vagyis az utánvét és az előreutalás. Ezt könnyen hozzáadhatjuk a webshopunkhoz a Manual Payment Methods gombra klikkelve. Mivel a két legismertebb módról van szó, mindenképpen célszerű élni a lehetőséggel. Ráadásul a tranzakciós díjak miatt sem fájhat a fejünk.
A bankkártyás fizetési mód beállításához külön ismertetővideó is készült a Shopify webshoptulajoknak, eszerint képbe kerülhetünk, hogy mely tényezőket érdemes megvizsgálni a beüzemelés előtt.
Egyesek pedig úgy döntenek, hogy náluk kriptóval is fizethetnek a vevők, eszerint kiválasztható a Shopify által elfogadott szolgáltatók táborából a szimpatikus. Nálunk ez még gyerekcipőben jár, de könnyen lehet, hogy idővel átfordul majd.
A legokosabb megoldás, ha kikérjük profi szakértők tanácsát is, hiszen ahogyan már a bevezetőben is írtuk, nem szabad lebecsülni a fizetési módok konverziónövelő hatását.