Újszerű, innovatív e-terméket vezet be Magyarországon az Allianz. Az Online Otthonbiztosítás csökkenti az adminisztrációs terheket és a valós kockázatok ellen véd. A biztosító mindezt egy újszerű, interaktív e-Otthonnal mutatja be.
Az Allianz a házakban, otthonokban leselkedő veszélyforrásokra kívánja felhívni az ügyfelek figyelmét. A biztosító szakított az eddig megszokott formákkal, és egy igazi otthont épített fel Budapesten. Az Erzsébet téren kialakított interaktív e-Otthona egy berendezett lakás, amelyben az érdeklődők körbesétálhatnak, és táblagéppel nézhetik meg, hogy a lakás adott pontján milyen veszélyforrások lehetnek, milyen káresemények történhetnek. Legyen szó egy a tűzhelyen felejtett edényről, egy ablakon berepülő focilabdáról – a helyszínen biztosított táblagépen élethű animáció mutatja meg, hogy mi is történhet ilyenkor.
A november 7-ig látogatható e-otthonnal az Allianz is azt bizonyítja, hogy a nem-életbiztosítási területen az e-termékeké a jövő, hiszen ezeknél az elektronikus ügyintézés miatt jóval alacsonyabb a költségszint, és az ügyfelek gyorsabban és kényelmesebben intézhetik biztosítási ügyeiket. Az Allianz termékcsaládjának első tagja a 2010-ben bemutatott e-GFB volt, amelyet az online köthető e-Casco és e-lakásbiztosítási termékek követtek. Az Allianz ügyfélportálon már több mint negyedmillió ügyfél használja az online szolgáltatásokat.
Az Allianz Online Otthonbiztosítás a piacon teljesen új, online köthető, modulokból álló lakásbiztosítási konstrukció, amely eltérő mértékű levonható önrésszel választható – mondta el Horváth Andrea, az Allianz Hungária Zrt. vezérigazgató-helyettese. Az Online Otthonbiztosítás nem a hagyományos lakásbiztosítást váltja fel, hanem új, leginkább a pénzügyeikre tudatos ügyfeleket szólítja meg.
Az Allianz Online Otthonbiztosítást 20-40 ezer forint levonásos önrésszel köthetik meg az ügyfelek, a konstrukció célja, hogy a néhány ezer forintos károk – kisebb ablaküveg kitörése, kis beázás, felrobbanó kávéfőző – térítése helyett, versenyképes áron, valódi kockázatokra adjon teljes fedezetet. A kárrendezési költségeket magasan tartó, úgynevezett „bagatell károk” ugyanis jelentősen megdrágítják a lakásbiztosítási konstrukciókat.
Az önrésszel a biztosítási díj csökkenthető, hiszen ily módon a biztosító kifizetései, adminisztrációs költségei és a kockázatok is egyaránt alacsonyabbak. Gyakori jelenség, hogy a biztosítók mindössze pár ezer forintos kárkifizetéseket teljesítenek egy-egy kisebb kár kapcsán, az ügyintézés és adminisztráció díja azonban ezekben az esetekben is terheli a biztosítót.
Az Allianz Online Otthonbiztosítással a kárérték valóban összekapcsolódik a valós értékkel, azaz senkit nem érhet meglepetés, ha komolyabb kár rendezésére kerül a sor. Éppen ezért az Allianz új konstrukciója elsősorban azoknak a pénzügyileg tudatos, jellemzően nagyvárosi ügyfeleknek szól, akik maguk szeretik menedzselni a pénzügyeiket, és nem ijednek meg attól, hogy kis összegű önrészt vállaljanak azért, hogy átláthatóbb feltételek és nagyobb kárbiztonság mellett, kedvezőbb árú lakásbiztosítást köthessenek. Ráadásul úgy, hogy az önrésznek köszönhetően megtakarított díjból olyan elemeket, technikai és életszínvonalbeli fejlődéssel járó tárgyakat is bevonhatnak a biztosításba, amelyeket korábban termékkínálat híján nem lehetett biztosítani.
A termék kialakításánál fontos szerepet játszott az a tapasztalat is, hogy sok ügyfél az elmúlt években számos olyan kényelmi vagy költségoptimalizáló berendezést – hőszivattyút, napkollektort, medencefedést – vásárolt, amelyek biztosítására nem volt felkészülve a piac. Az Allianz arra biztatja őket, hogy már ne a klasszikus kockázatokban gondolkodjanak, hanem összkockázati (all-risk) biztosítást kössenek. Az összkockázati lakásbiztosítás esetében a hagyományos lakásbiztosításokkal ellentétben nem kell eligazodni a biztosító által definiált biztosítási események és azok kizárásai – azaz a nem térülő események – sorában, hanem egy viszonylag rövid listában megtalálhatók azok a káresetek, amelyekre e szerződések nem vonatkoznak.
Az otthonbiztosítási konstrukció három csomagban – Alap, Optimum, és Komplex – érhető el, amelyekhez a választott változatnak megfelelő szintű assistance szolgáltatás tartozik.
A Komplex csomag valamennyi biztosítási kockázatra kiterjed, az Optimum csomag elemein túl a biztosított vagyontárgyakat ért bármilyen kárra fedezetet nyújt, a szerződési feltételekben meghatározott kizárások kivételével. Az Assistance Komplex biztosítás által nyújtott szolgáltatások keretében a biztosító például a vészhelyzet elhárításának érdekében szakembert küld a káresemény helyszínére, de a komplex szolgáltatás része az is, hogy ha a biztosított baleset miatt kórházba kényszerül, az Allianz gondoskodik a háziállatok ellátásáról, és a kórházi kezelést követő otthonápolásban is segítséget nyújt. Az otthonbiztosítás emellett kiterjed a használhatatlanná vált személyi okmányok újraigénylésével járó költségekre is, vagy ez elektronikai eszközök, adathordozók sérülése esetén az adathelyreállítás díjára is.
Az Optimum csomag az összetettebb igényekkel rendelkezők számára az Alap csomag elemein túl vandalizmusból, tető- és panelhézag-beázásból, fagyasztott élelmiszerek megromlásából eredő károk esetén is védelmet nyújt, továbbá Assistance Optimum biztosítási elemet is tartalmaz. Az Alap csomag húszféle alapfedezet mellett általános és épülettulajdonosi felelősségbiztosítási elemet tartalmaz.
Forrás: Biztonságpiac.hu/Allianz