A hirdetésed sikerességét, illetve azt, hogy mennyit fizetsz érte, a Google minőségi mutatóval (quality score) jelzi. Ez egyfajta diagnosztikai eszköz arról, hogy milyen felhasználói élményt nyújtanak a Google Ads-ben promotált termékeid, szolgáltatásaid.
A Google úgy állapítja ezt meg, hogy ugyanarra a kulcsszóra vonatkoztatva – az elmúlt 90 nap távlatában – összeveti a hirdetéseidet más felhasználókéval. Ha ez a mutató kevésbé jól teljesít, akkor optimalizálásra van szükség.
Ahhoz, hogy minden a helyére kerüljön, a finomításokat érdemes szakemberekre bízni. Egy olyan online ügynökség, mint például Marketinges Erika és csapata, a full service szolgáltatásai között hirdetéskezelés terén is tud segíteni.
A minőségi mutató komponensei
Amikor a Google minőségi mutatót kalkulál, akkor 3 tényezőre fókuszál. Ezek a következők:
- a várható átkattintási arány, a CTR,
- mennyire relevánsak a hirdetések,
- milyen felhasználói élményt (UX) nyújt a landing oldalad.
A CTR azt jelzi, hogy a hirdetésed által érkező oldalra várhatóan hányan fognak eljutni. A relevancia esetében arról van szó, hogy mennyiben egyezik a felhasználó keresési szándékával az, amit Te kínálsz. Az UX pedig minden olyan összetevőt jelent, amivel találkozik az oldaladon a user, és segíti az informálódást. Ide tartozik a dizájntól, a termékleírásoktól a különféle navigációs button-okon át a betöltés gyorsaságáig minden.
Értékek és minősítés
A fent említett összetevőket átlag feletti, átlagos és átlag alatti kategóriákba sorolja a Google. Az utóbbi kettő esetében már célszerű optimalizálási folyamatokat végezni. Egy 1-től 10-ig terjedő skálán lesz értékelve a “minőség”. Minél nagyobb ez a mutató, annál jobban teljesít egy hirdetés.
Néhány tipp, hogy javíts a teljesítményeden
Amikor minőségi mutatót állít ki a Google, akkor azt figyeli, hogy milyen egyszerűen jut el a felhasználó a konverzióig. Vagyis azt, hogy mennyire könnyen és gyorsan lesz vásárlás egy adott termékre vonatkozóan. Mire figyelj?
- Legyen összhangban a hirdetésed és a landing page szövege! Vagyis jelenjen meg a promotált üzeneted az érkező oldalon is szövegben, illetve képileg egyaránt.
- Egy-egy hirdetéssorozat kulcsszavait az alapján határozd meg, hogy mennyire tartalmas a téma. Ha kevésbé, akkor elég 3-4 ilyen kulcskifejezés, egyéb esetben 10-20 is lehet vagy még több.
- A Google Search Console segíthet új kulcsszavakat találni, vedd igénybe!
- A kizáró kifejezésekre is ügyelj: ha nem releváns helyről jött az elérés, akkor vedd fel a kizáró listára.
- Törekedj a jól körülírt, érdekes és releváns tartalmakra. Ezeket csekkold is rendszeresen, és változtass, ha szükséges!
A három összetevőt érdemes folyamatosan vizsgálnod annak érdekében, hogy jobb értékelést kapj. Ha figyelembe veszed a Google minőségi mutatóját, és korrigálod a folyamatokat, eredményesebben fogsz hirdetni, jobban célba érnek majd az üzeneteid.