Az EURO NCAP (az új járművek aktív és passzív biztonságát értékelő, független európai szervezet) legfrissebb kutatásában az apró, szinte motorméretű négykerekű járgányokat vette górcső alá. Az eredmények borzasztóak, legjobban a Renault Twizy szerepelt.
Az közismert tény, hogy a nagyobb autók csak a kisebbekkel szemben nyújtanak jobb biztonságot, ám egy fával való találkozás esetén akár még rosszabbul is járhatunk egy terepjáróban, mint egy átlagos családi szedánban. De mi a helyzet a manapság egyre divatosabbnak bizonyuló, autónak nem igazán tekinthető apró városjárókkal? Az EURO NCAP erre volt kíváncsi, s rögtön letesztelt négy népszerű példányt.
Talán nem lövünk le nagy titkot, ha idézünk a hivatalos eredményből: „mindegyik jármű borzasztó gyengén szerepelt és néhány közülük kifejezetten veszélyes sérüléseket tud okozni.”
Mivel a szóban fogó járgányok mindegyike legálisan használható Európában, így kézenfekvő volt a vizsgálat kezdeményezése, amelynek eredményei még a szervezet embereit is meglepték. Persze egy motorkerékpárhoz képest még így is stabilabbak és biztonságosabbak, ám nehezebben manőverezhetők, s mivel az utas beszíjazza magát, így esélye sincs menekülni a közelgő vész esetén – olvasható autoblog.hu hírei között.
A négy járműből (Club Car Villager 2+2, Tazzari ZERO, Ligier IXO J LINE és Renault Twizy) nálunk egy ismerős igazán, a Renault kétülésesként is kapható minije. Az összes közül még ennek lett a legjobb eredménye, ám az 50 km/órás sebességű ütközési tesztek során bebizonyosodott, hogy ebben is könnyel lehet maradandó sérüléseket szenvedni. Sajnos gyakori problémát jelentett a biztonsági övek rögzítéseinek eltörése, valamint az ostorcsapás effektus erős jelenléte.