A világ rohamtempóban változik körülöttünk, de van, ami úgy néz ki, még hosszú időn át is velünk marad. Ez a valami nem más, mint az internet, és ebből fakadóan az elvárás, hogy mi is megtalálhatóak legyünk online. Mely vállalkozások számára a legfontosabb, hogy a neten is jelen legyenek?
Aki kimarad, lemarad: a marketing vastörvénye
Facebook, LinkedIn, Instagram és TikTok: a trendek folyamatosan változnak, ebből kifolyólag pedig a platformok népszerűsége is. Az új ügyfelek bevonzásához, a konkurenciánkkal való versenyben maradáshoz fontos, hogy mi is minél több helyen megtalálhatóak legyünk. A saját weboldalunk által például. Egy biztonságos, feltörhetetlen, vállalkozásunkat a lehető legjobban prezentálni tudó honlapon. Ha weblapunk felépítését vagy az online marketingünket szakértőkre bíznánk, az itnav.hu csapatában profi kivitelezőkre találhatunk.
Vállalkozástípusok, melyekkel szinte elkerülhetetlen az online jelenlét
- Kisvállalkozások
Vannak ugyan olyan cégek, akiknek nincs versenytársuk, mert annyira egyedi a termékük – de kapásból hány ilyet tudnánk felsorolni? Ha a mi termékünk inkább a megvalósításában/minőségében, mint az ötletében egyedi, ezt weboldalunk tartalmával nagyszerűen megmutathatjuk. Hiszen még a jó bornak is kell a(z online) cégér!
- (Online) kereskedők
Az e-kereskedőknél nem kérdés, miért van szükségük egy webáruházra. Az offline, fizikai kereskedőknek pedig egyszerűen és gyorsan bővíthetővé válik így az ügyfélkörük. Korunkban az emberek egyre tudatosabban vásárolnak, így már nem elképzelhetetlen, hogy egy igazán minőségi termékért, szolgáltatásért akár az országot is átutazzák.
- Szolgáltatók, szakértők
Ha egy jó endokrinológust vagy személyi edzőt keresünk, valószínűleg a Google alapján fogjuk eldönteni, kit válasszunk. A weboldalunk olyan, mint egy online névjegykártya: bemutathatjuk rajta legjobb munkáinkat, árlistánkat, és könnyebbé tehetjük leendő klienseink számára az időpontfoglalást.
+1. Önkormányzatok és nonprofit szervezetek
Legyen szó akár egy (kis)településről, akár egy közösségi szervezet adomány gyűjtéséről, a színvonalasan tálalt ügyek iránt az emberek is nyitottabbak. Ha látják, mitől unikális egy kedves kis falu, szívesebben látogatnak oda. Egy közösségi ügyért pedig nagyobb kedvvel adakoznak, ha részletesen is olvashatnak róla.
Miért nem elég csak a közösségi médiás jelenlét?
Sokan gondolják, hogy nincs sok értelme külön weblapot készíttetniük. Az indoklás általában az, hogy már jelen vannak a Facebookon/LinkedInen és/vagy az Instagramon. Esetleg, hogy ajánlások, kapcsolatok révén is van elég ügyfelük. Mindkét dolog örvendetes, azonban láttunk már példát globális közösségimédia-lefagyásokra; a koronavírus kitörése óta pedig tudjuk, a személyes kapcsolatépítés sem működik mindig.
Egy weboldallal azonban csak akkor lehet probléma, ha elhanyagoljuk. Megfelelő karbantartással még sokáig, hiba nélkül szolgálhatja vállalkozásunkat.