Valószínűleg drónnal ütközött vasárnap London légterében a British Airways légitársaság egyik repülőgépe. A cég vasárnap esti közleménye szerint a Genfből érkező Airbus A320-as típusú repülőgép 132 utassal és ötfős személyzettel a fedélzetén baj nélkül leszállt célállomásán, a Heathrow repülőtéren.
A hivatalosan egyelőre nem azonosított tárgy a gép elejének csapódott. Az ütközést a pilóta jelentette a leszállás utolsó szakaszában. Az első vizsgálatok után a Scotland Yard szakértői azt valószínűsítették, hogy az Airbus egy drónnal, vagyis távirányítású repülőeszközzel ütközött.
A British Airways közleménye szerint a teljes műszaki átvizsgálás után az utasszállítót a légitársaság szakemberei repülésre alkalmasnak találták, így a gép teljesíthette következő járatát. A vasárnapi incidens ügyében egyelőre senkit nem vettek őrizetbe. Az ütközésben nem sérült meg senki, London légiforgalma vasárnap zavartalan volt.
Brit repülésügyi szakértők többször is felhívták a figyelmet a kiskereskedelemben megkötések nélkül árult, a repülőterek légterében is mind gyakrabban felbukkanó drónok veszélyeire.
A UK Air Proximity Board (UKAB) nevű szakértői testület, amely a brit légtérben történő, ütközésveszéllyel járó incidensek kivizsgálására szakosodott, néhány hete közzétett jelentésében közölte: a tavalyi második fél évben hét olyan, csaknem ütközéssel járó eset jutott a tudomására, amelyben drónok okozták a veszélyhelyzetet. A UKAB ezek közül négyet minősített A-kategóriás, vagyis különösen veszélyes incidensnek.
A jelentésben szereplő egyik ilyen esetben egy drón 1200 méteres magasságban alig öt méterrel került el egy Boeing 737-es utasszállító repülőgépet, amely a londoni Stansted repülőtérről szállt fel. Egy másik incidens során egy Boeing 777-es jobb szárnyától mindössze 25 méterre repült el egy drón. Ez a repülőgép a Heathrow-ról szállt fel és 600 méteres magasságban járt.
A brit közforgalmi pilóták szövetsége (Balpa) a jelentés közzététele után hatósági intézkedéseket követelt a drónok árusítási szabályainak szigorítására. A brit közlekedési minisztérium nem sokkal később bejelentette, hogy már elkezdődött az új szabályozói keretrendszer kidolgozása.