Az organikus elérésekről írt sikertörténetek ideje lejárt, de a fizetett hirdetésektől sem érdemes már csodát várni. Ennek ellenére a megrendelők egy nagy része azzal az álomképpel hitegeti magát, hogy egy fizetett Facebook, Instagram vagy Google hirdetési kampány a vállalkozása összes marketingproblémáját ujjcsettintésnyi idő alatt maradéktalanul megoldja. Ez persze tévhit. Viszont az, hogy fizetett online hirdetésekre ennek ellenére nagyon is szükség van, tény.
Még mindig vannak, akik kimaradtak
Még mindig vannak olyan vállalkozások a magyar piacon, amelyek akár 5-10 éve üzemelnek, de még csak most fontolgatják, hogy a SocialWings Google Ads hirdetéskezelés szolgáltatását igénybe vegyék. Ennek többféle oka is lehet. Vannak, akiknek még enélkül is úgymond jól megy, de nem akarnak kimaradni az elkerülhetetlen fejlődésből, és vannak, akik már a bőrükön, azaz a bevételeiken érzik, hogy az online hirdetés megkerülhetetlen eszköz.
Megkerülhetetlen, de nem csodafegyver. Természetesen sok esetben fordult már elő, hogy egy veszteséges vállalkozást egy jó Facebook, Instagram vagy Google kampány fordított termőre, de emögött nem kell csodát keresni, sokkal inkább szakérelmet, stratégiát és kitartást.
A kvázi csoda
Mint, ahogy már többféleképpen utaltam rá, az online hirdetések világában sincsen ingyen ebéd, de azért lehet viszonylag jól járni. Ha az adott iparágban nincs őrületes verseny, vagy éppen a vállalkozás számára ideális kulcsszóért, célközönségért nem kapkodnak valamilyen okból, akkor lehet rövid távon is jól mérhető megtérülést elérni, de ez azért az üdítő kivétel. Az általános az, hogy meg kell dolgozni a sikerért, lássuk hogyan!
Jó tanácsok
A két legfontosabb kérdés: kiknek és mennyiből. Lényeges meghatározni a célközönséget, és hogy mennyi pénzt szánsz az elérésükre. Ha van konkrét célod, például hogy milyen eléréseket szeretnél, akkor könnyen kiszámolható a keretösszeg mennyi ideig elég.
A tapasztalatok alapján 3 hónapnál rövidebb időben nem érdemes gondolkodni, és nem szabad idő előtt feladni, ki kell tartani a jól meghatározott stratégia mellett. Persze, rengeteg múlik a tartalmon is, hiszen hiába éred el, akit szeretnél, ha nem kap megfelelő impulzust, hogy tőled vásároljon.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy még ez sem elég. A terméknek, szolgáltatásnak is jónak kell lennie, mind minőség, mind ár tekintetében. A vásárlót egy jó hirdetési kampánnyal elvihetjük a vásárlási szándékig, de ha nem jó árut kap jó áron, még mindig megtorpanhat.
Tehát összességében a legfőbb tanács: ne várj csodát, de higgy a kemény munkában az online hirdetések tekintetében is. A stratégiaépítést, az aprólékos munkát, a sokszor feleslegesnek tűnő lépéseket nem lehet megspórolni. Ha pedig nem igazán értesz ehhez a területhez, akkor igazán sok kellemetlenségtől megkímélheted magad, ha szakemberhez fordulsz.