A hivatásos csapatok gyakorlati feladataival folytatódott kedden a tűzoltók országos szakmai versenyének döntője. A versenyzőknek változatos helyszíneken kellett számot adniuk felkészültségükről, hiszen a buszbalesettől a mélyből mentésen át a pincetűzig számos kihívással találkoztak.
Az első kárhelyszínen „baleset történt”, egy autóbusz elgázolt egy kerékpárost, aki súlyos sérüléseket szenvedett és a jármű alá szorult. Ahhoz, hogy kiszabadíthassák, a tűzoltóknak meg kellett emelni a tömegközlekedési eszközt – ehhez egyesek hidraulikus, mások pneumatikus emelőeszközöket használtak. A buszból két másik embert is ki kellett menteni, az egyik súlyos fejsérülést szenvedett, a másik a lábán sérült meg.
A második feladat során egy munkást mentettek mélyből, a „szerencsétlenül járt ember” egy hűtőtorony bontása közben zuhant le a torony alatti medencébe. Az egységek dugólétra és mentőkötél segítségével perceken belül szakszerűen kiemelték a bajbajutottat jelképező bábut és átadták a mentőszolgálat munkatársainak.
A harmadik helyszín műszaki mentési feladatával az elmúlt időszakban sokszor találkozhattak a kollégák, hiszen útakadályt kellett felszámolni, vagyis kidőlt fákat és leszakadt ágakat kellett eltakarítani az útból. Ennél a feladatnál a motoros láncfűrész kezelése került előtérbe, majd a leszakadt faágakat szimbolizáló fákat hordták el a csapatok kézi erővel.
A negyedik helyszín feltételezése szerint egy pincében munkavégzés közben tűz keletkezett, a lángok átterjedtek az épület emeletére is. A tűzoltóknak a füsttel telített helyiséget át kellett vizsgálni, az ott lévő sérültet és gázpalackot felhozni, majd az emeleten vízsugárral kellett célba lőniük. Utóbbi a lakórészben keletkezett tűz oltását szimulálta.
Utolsó gyakorlati feladatként a gépjárművezetők bizonyították felkészültségüket a vezetéstechnikát tesztelő pályán.
A versenybírók az egyes feladatoknál nemcsak azt figyelték, mennyi idő alatt végeznek a csapatok, hanem az alkalmazott szakmai fogások szakszerűségét, a biztonságos végrehajtást, valamint az információáramlást és a kommunikáció folyamatosságát is.
A délelőtt folyamán az önkormányzati, létesítményi és önkéntes tűzoltók beosztott és irányító állománya az egyéni elméleti feladatlapokat töltötte ki, délután a gépjárművezetők ugyanilyen formában adnak számot felkészültségükről — számolt be a katasztrofavedelem.hu.