A népvándorlási krízis drágítja a logisztikát, elhúzódó krízis esetén pedig egy európai szintű vészhelyzeti forgatókönyvet kellene kidolgozni, amely biztosítja az áruk szabad áramlását a schengeni határokon belül – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) az MTI-vel.
A közlemény idézi Fülöp Zsoltot, a szövetség elnökét, aki szerint a forgatókönyv rögzítené, hogy hogyan lehetne biztosítani a zökkenőmentes áruforgalmat az érintett országok között, valamint, hogy ebben mi lenne az egyes tagállamok feladata.
Ha az Európai Unió reakciója késik, úgy a közvetlenül érintett országoknak kellene összefogni és kidolgozni a régiót érintő megoldást – véli a szakember. Az MLSZKSZ kifejti, hogy „az intenzív népvándorlási hullám” és az uniós tagállamok kapcsolódó intézkedései komoly kihívások elé állították a logisztikai ellátási láncban érdekelt vállalatokat.
Az országhatárok előre nem tervezett, ideiglenes lezárásai, a vasúti tranzit áruforgalom korlátozásai miatt kiszámíthatatlanná váltak az egyes szállítási útvonalak, valamint megszaporodtak a teherszállító járművek ellen – „utazási céllal” – elkövetett támadások is.
A szövetség támogatja a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) kezdeményezését, hogy a közúti fuvarozók támogatást kapjanak az Európai Uniótól bevételeik kiesésére, de szerinte a támogatottak körét ki kellene terjeszteni a vasúti árufuvarozás szereplőire is.