A veszélyes áruk szállításának biztonságosabbá tételére életre hívott ChemLog Tracking&Tracking (T&T) projektbe kapcsolódott be a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ), és a jövőben együttműködik a projekt magyarországi partnerével, a Magyar Tranzitgazdasági Irodával – közölte az MLSZKSZ az MTI-vel.
A projekt a Central Europe Programban, az Európai Unió és Magyarország társfinanszírozásával valósul meg. A Magyarország mellett további hét ország szakértőiből álló projekt elemzői a veszélyes áruk szállítása szempontjából vizsgálják az egyes áruszállítási módok sajátosságait. Emellett keresik azokat a megoldásokat, amelyekkel a szállítási és ezzel összefüggésben a társadalmi és környezetterhelési kockázatok mérsékelhetőek.
A vizsgálat során az elemzők megállapították, hogy a vasúti, illetve a vasút-közúti intermodális – kombinált – áruszállítási mód megfelelő szervezéssel olcsóbb és a környezeti hatásokat, valamint a baleseti lehetőségeket is beleértve jóval biztonságosabb, mint a közúti.
Az MLSZKSZ tavaly készített tanulmánya szerint megfelelő intézkedésekkel a közúti forgalom 5 százaléka vasútra irányítható, aminek hatására éves szinten közel 78 milliárd forinttal csökkennének az állami útfenntartási kiadások. Ezen túlmenően 8,3 millió tonna plusz megbízással nőne a vasúttársaságok forgalma és ezzel együtt a MÁV bevételei is – áll a közleményben.
Forrás: MTI