Különös módon a Perfect Protection Solutions Zrt. (PPS) számára az elmúlt öt esztendő igazán csak négy éve kezdődött. Nincs semmi baj a matekkal – egyszerűen arról van szó, hogy a PPS tulajdonosai és vezetői 2014 elején új szervezeti formába integrálták a korábban „laza cégcsoportként” működtetett vállalkozásaikat. Amikor Németh László vezérigazgató felelevenítette az utóbbi öt év kifejezetten eseménydús történéseit, akkor derült ki, hogy a PPS története tulajdonképpen kétszer kezdődött: 2004-ben és 2014-ben.
Nálunk új időszámítás kezdődött 2014 elején, akkor jegyezték be a PPS Hungary Zrt.-t. A menedzsment már közel tíz éve működtetett különböző profilú cégeket, ezek tevékenységeit integráltuk a társaság portfóliójába. A 2013 végén meghozott tulajdonosi és vezetői döntés értelmében közös irányítás és adminisztráció alá kerültek az addig külön működtetett vállalkozások. Így 2014 elejétől a megrendelők számára nagyobb biztonságot és magasabb szintű anyagi garanciát jelentő zártkörűen működő részvénytársaság szakmai irányításával működtetjük a cégcsoportot. Elég zsúfolt hónapokat éltünk meg: elkészítettük az új cégforma belső működését szabályozó dokumentumokat, megszereztük a szükséges engedélyeket, a szakmai és általános felelősségbiztosításokat, valamint eleget tettünk a magas színvonalú munka garanciáját igazoló minősítések megszerzéséhez szükséges elvárásoknak. A kitartó munka eredményeként megkaptuk az ISO 9001 és az AQAP 2120-as minősítéseket.
– Hogyan reagáltak az átalakulásra az ügyfelek és a szakmai partnerek?
– Talán nem túlzás azt mondani, hogy az új társasági forma egyfajta tekintélyt adott a cégcsoportnak, azóta a korábbinál is nagyobb bizalmat érzünk. De nem dőltünk hátra a fotelban, mert szükségesnek látszott, hogy az időközben megváltozott külső környezethez és a belső elvárásokhoz igazítva alakítsuk át a belső struktúrát. 2015-ben megerősítettük az üzletszerzési stratégia pilléreit és kiemelt figyelmet fordítottunk a vállalatvezetési folyamatok finomítására, pontosítására. Ezzel egyidejűleg a napi szintű vezetői feladatok következetes ellátásához szétválasztottuk a tulajdonosi és a vezérigazgatói pozíciót.
– Az ilyen átalakulások egyik célja általában a piaci részesedés vagy a profit növelése szokott lenni. A PPS-nél is ezek voltak a mozgatórugók?
– Ezek másodlagos szempontok voltak, sokkal inkább az adminisztrációs átfedések megszüntetése, a racionálisabb működés elérése és a tevékenységek összehangolása volt a cél. A frissített üzleti stratégia részeként újraértékeltük és ismételten felmértük a piacot, kerestük a lefedetlen szegmenseket, a sokrétű tevékenységünkből adódó új lehetőségeket. Meg is lett az eredménye, az ország egész területén sikerült új megrendelőkkel is megállapodni. Olyannyira, hogy a dunántúli érdekeltségeink közvetlen irányítására Nagykanizsán egy irodát és fióktelephelyet hoztunk létre.
– A zrt. pedig a bővülés ellenére maradt az eredeti bázison?
– Nem, közel tíz év után, 2016-ban megváltunk addigi telephelyünktől és átköltöztettük az irodát Kőbányára, a Jászberényi úti KIPSZER Irodaház negyedik emeletére. Itt színvonalasabb elhelyezést tudunk biztosítani a szakterületeket irányító és kiszolgáló kollégáinknak – de már látszik, hogy nemsokára egy újabb épületszárnyat is birtokba kell vennünk. A 2016-os év krónikájához tartozik, hogy jelentős megrendelésekkel sikerült gyarapítanunk a vagyonvédelmi ágazat tevékenységét, amelyek elindításánál a saját tőke mellett partnerként az OTP és a CIB bank is segítségünkre volt. Az új üzleti stratégiában kitűzött „több lábon állás” jegyében pedig év végén az addigra stabil szakterületek mellé életre hívtuk és elindítottuk a PPS Hungary Zrt. takarítási ágazatát is. A profilbővítés mellett rugalmasan alkalmazkodtunk a változó követelményekhez, így 2017-ben is sikerült nagyságrendileg megtartani a vagyonvédelmi divízió megrendelési óraszámait. A biztonsági ágazatot érintő jogszabályi változtatások következményeként a feladatokat végrehajtó állomány nagy részét saját, zrt.-s állományba emeltük, ma több mint 250 saját alkalmazottból áll össze a PPS csapata.
– Összességében hogy értékeli az utóbbi éveket? Miben fejlődött leginkább a PPS Zrt.?
– A társaság összességében jobb hatásfokkal működik, a tevékenységi kör bővült. A PPS üzletpolitikája, szakmaisága, illetve az irányításban és a végrehajtásban dolgozó szakemberek áldozatos, a változásokra gyorsan és rugalmasan reagáló munkájának eredményeképpen nemcsak megtartottuk a több éve megrendelőink között tisztelt ügyfeleinket, hanem új megbízókkal is sikerült ígéretes kapcsolatot kiépítenünk. Szeretnénk, ha a megrendelőink folyamatosan azt éreznék, hogy a szakmai feladatokon túlmenően igyekszünk különböző hozzáadott értékekkel is a segítségükre lenni. A megrendelői oldal bővülése természetesen magával hozta az alvállalkozóinknál tevékenykedő, illetve a saját alkalmazásban álló állomány növekedését. A saját állomány létszáma éppen 2016–2017-ben mutatott ugrásszerű növekedést.
– Milyen jövőképet rajzolna az ágazatnak, és milyet a PPS Zrt.-nek?
– Hiszek abban, hogy kizárólag a korrekt, szakmailag megalapozott munkáltatói és szolgáltatói tevékenységnek van jövője az ágazatban. A munkavállalókat megkárosító cégek lassan kiesnek a rostán. Ha viszont a munkavállalók azt érzik, hogy a körülményeik rendezettek, jogos járandóságaikat időben megkapják, az őket alkalmazó cég vezetése a lehetőségeihez képest gondoskodik róluk, akkor lojálisak lesznek a munkaadóhoz, és jobban tudnak összpontosítani a feladataikra. Ebből pedig több előny is következik: végeredményben a megrendelő elégedettebb lesz, annak pedig már középtávon is híre megy, hogy melyik társaságnál érdemes munkát vállalni. A PPS vezetése arra törekszik, hogy az ügyfelek és az alkalmazottak is elégedettek legyenek. A visszajelzések szerint jó úton indultunk el.
(Cikkünk nyomtatásban 2018 februárjában jelent meg a Biztonságpiac Évkönyvben. A -szerk- megj.)