Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) számos, előre nem látható problémával szembesült azóta, hogy május elsején átvette az összes magyarországi betegszállítás irányítását.
Még nem tökéletesen, de működik a betegszállítás új irányítása – jelentette ki Göndöcs Zsigmond, az OMSZ műveleti és szervezési igazgatója hétfői budapesti sajtótájékoztatóján.
Több mint 90 betegszállító szolgálat dolgozik az országban, ezek többsége együttműködött, de néhányan a folyamatos egyeztetések ellenére sem örültek a változásnak – mondta az igazgató. Hozzátette: reméli, hogy a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesületével sikerül mihamarabb, tárgyalóasztal mellett megoldani a kezdeti problémákat.
Az első napok adatai alapján hétköznaponként átlagosan 3500-4400, hétvégén 1500-1800 betegszállítási hívás érkezett a mentőszolgálathoz. Göndöcs Zsigmond elmondta, hogy az új rendszer kiépítése nyomán több műszaki zavar adódott, több kórházból például nem lehet az egységes betegszállító négyjegyű telefonszámát tárcsázni.
A 104-es hívószám problémáival kapcsolatban közölte: valóban volt fennakadás, például Pécsett, ahol egy markológép keresztülvágta a vezetéket, de a protokoll alapján rövid idő alatt mobiltelefonra irányították át a beérkező hívásokat.
A betegszállítás vonalainak terheltségét csökkenti az a webes felület, amelyen a regisztrált orvosok megrendelhetik a betegszállítást. A rendelésére jogosult több ezer orvos közül eddig mindössze 490-en regisztráltak a rendszerben, és 208-an adtak le kérést.
Forrás: MTI