A Bosch megnyitotta kibővített Budapesti Fejlesztési Központját, amely a cégcsoport második legnagyobb európai autóipari fejlesztési központja, és amelybe a cég 2011 óta 32 milliárd forintot fektetett be.
Szabó László, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára a pénteki megnyitó ünnepségen kiemelte: az, hogy a Bosch jelentős kutatás-fejlesztési tevékenységet hozott Magyarországra, valamint hogy 19 felsőoktatási intézménnyel van kapcsolata, azt mutatja, hogy a cég gondol a jövőre, hosszú távon számol Magyarországgal.
Dirk Hoheisel, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának tagja beszédében hangsúlyozta, hogy Magyarország fontos telephely a Bosch számára, a következő években tovább szeretnének növekedni. A Budapesti Fejlesztési Központban az automatizált közlekedés harmadik legnagyobb fejlesztési központját szeretnék létrehozni Stuttgart és Palo Alto mellett – közölte.
Hangsúlyozta, hogy az automatizált közlekedés célja a balesetek, baleseti halálok csökkentése. Hoheisel kifejtette: a Bosch Magyarországon több mint tízezer munkavállalót foglalkoztat öt helyszínen: Budapest mellett Egerben, Hatvanban, Makláron és Miskolcon. A cég a forgalom tíz százalékát fordítja kutatás-fejlesztésre, ami több mint sok versenytársnál – tette hozzá. Emlékeztetett arra, hogy 2000-ben hozták létre budapesti telephelyüket, ahol a 2010-es jubileumkor 505 munkavállaló dolgozott, most pedig már mintegy 1300 embernek adnak munkát.
Oliver Schatz, a Robert Bosch Kft. műszaki területekért felelős elnöke, a Budapesti Fejlesztési Központ vezetője kiemelte: a campus 2009-es tervezésekor úgy számoltak, hogy 2016-ig ezer mérnök fog dolgozni a Boschnál. Jelenleg, vagyis egy évvel korábban már 1300 mérnök tevékenykedik Budapesten a Boschnál. Elmondta, hogy a mostani átadással nem fejeződtek be az építkezések, a campus tovább bővül, ami szintén nem szerepelt az eredeti tervek között.
Az épületben 19 000 négyzetméteren körülbelül nyolcszáz mérnök fejleszti a legmodernebb rendszereket és komponenseket a gépjárművek számára: többek között elektronikus vezérlőegységeket, biztonsági rendszereket, vezetőtámogató rendszereket, illetve szenzorokat – ismertette az elnök. Kiemelte, hogy szintén itt van az egyik legnagyobb, négyezer négyzetméter alapterületű tesztközpont is.
Schatz elmondta, hogy a Budapesti Fejlesztési Központ, jelentős szerepet szeretne vállalni a vezetéstámogatás továbbfejlesztésében, mivel a teljesen automatizált vezetés a jövő közúti közlekedésének egyik legfontosabb területe. Az elnök szerint Magyarországnak, technológiai helyszínként, hatalmas lehetősége van. A Bosch már eddig is sikerrel tárgyalt a magyar kormánnyal, amit szeretnének intenzíven folytatni – mondta.
Schatz szerint ehhez szükségük van tesztelési lehetőségekre az utcai közlekedésben, megfelelő infrastruktúrára, és egy megfelelő törvényi háttérre, valamint az egyetemektől magasan képzett mérnökökre, különösen az informatika és a mesterséges intelligencia területről.
Javier González Pareja, a magyarországi Bosch csoport vezetője, a Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatója beszédében hangsúlyozta, hogy a Bosch, Magyarország egyik legnagyobb munkaadója: az országban működő kilenc leányvállalatánál immár 10 500 embert alkalmaz.
Magyarországra nemcsak gyártási, hanem kiemelten fontos kutatás-fejlesztési (k+f) központként tekintenek, és az utóbbi 4 évben csaknem hétszáz jól képzett mérnököt vettek fel a Budapesti Fejlesztési Központba, idén pedig további 700 új, diplomás szakembernek biztosítanak munkahelyet – emelte ki. Pareja szólt arról is, hogy a Bosch 2014-ben 26 százalékkal, 24 milliárd forintra növelte k+f ráfordításait az országban.
Szabó kifejtette, hogy Németország Magyarország legfontosabb külgazdasági partnere, és az országban befektetett külföldi működő tőke több mint negyedét Németország adja. Ezenkívül Magyarország exportjának és importjának szintén több mint negyede a németországi kereskedelmi kapcsolatokon múlik, ebből is látható, hogy Németország sikere nagyon meghatározó Magyarország sikere szempontjából. Az államtitkár elmondta: Magyarország sokat tanul Németországtól, erre példaként említette a duális képzést. A Bosch – amely a magyar kormány egyik stratégiai partnere – 1899 óta van jelen Magyarországon, ezzel az ország egyik legtapasztaltabb cége.