Az elmúlt hét elején, két nap alatt több mint ezer bejelentés érkezett a Generali Biztosítóhoz, elsősorban az ország északi megyéiben tapasztalható extrém időjárás, a heves, sokszor jégesővel járó viharok miatt. Egy biztosítási alkusz a múlt héten szigorodó viharkár-kifizetésekről tájékoztatott, a biztosítók cáfolnak.
Egy alkusz cég múlt heti közleményében tévesen szerepelt, hogy a biztosítók „ezentúl csak annak fizetnek a viharkárok után, aki a kisfeszültségű áramkörökből álló elektromos szórakoztatóeszközöket villám- és túlfeszültség-védelemmel is felszerelte” – állítja több biztosító is.
Az AEGON Magyarország meglévő szerződéseire továbbra is változatlan feltételekkel téríti meg a villámcsapás okozta károkat. Az elmúlt évben 14 ezer esetben érkezett viharcsapás okozta károkról bejelentés a lakáspiac vezetőjéhez, amelyekre a biztosító összesen 1 milliárd forintot fizetett ki. A közleményben szereplő túlfeszültség elleni védelmi előírás kizárólag az új kötésű lakásbiztosítási módozatot érinti.
A Generali hangsúlyozta, hogy a biztosítási szerződések feltételein nem változtat, és a villámcsapás (másodlagos hatása) okozta károkat a továbbiakban is változatlanul téríti.
A Generali megtéríti a villámcsapás miatti túlfeszültség vagy indukció hatása által az elektromos gépekben, készülékekben és berendezésekben okozott károkat – közölte a cég. Ezt azért is fontos, mert az utóbbi időben a viharok kíséretében egyre több az ilyen jellegű kár, a legutóbbi viharos időszakban például a viharkár-bejelentések 39 százaléka villámcsapás miatt érkezett százmillió forint értékben.
A Generali az idén 15 ezer villámlással összefüggő káresetet regisztrált, a társaság szakértő partnerszerviz hálózatot működtet, akik a kárfelmérést követően a sérült háztartási és elektronikai készülékeket helyszínről elszállítják, javíttatják, majd visszaviszik a tulajdonosoknak.
Az elmúlt hét elején, két nap alatt több mint ezer bejelentés érkezett a Generali Biztosítóhoz, elsősorban az ország északi megyéiben tapasztalható extrém időjárás, a heves, sokszor jégesővel járó viharok miatt. A mai napig regisztrált károk összértéke meghaladja a kétmillió forintot. A viharok által leginkább érintett területeken – Borsod-Abaúj-Zemplén, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Jász-Nagykun-Szolnok és Nógrád megyében – többszörösére nőtt a kárbejelentések száma az ebben az időszakban megszokottakhoz képest.
A múlt heti viharok után a lakásbiztosítási piacot vezető Aegonhoz 1.200 kárbejelentés érkezett, a becsült kár 210 millió forint. A bejelentett károkból 500-at jégverés, 300-at villám, míg 200-at felhőszakadás okozott. Az Allianz 1.900 kárbejelentést fogadott, 148 millió forint kárértékkel. A biztosító felhívja a károsultak figyelmét arra, hogy a vihar által megrongált tetőfedéseket ideiglenesen állítsák helyre, mivel kötelezettségük a kárenyhítés. A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) pénteken délelőtt közölte, hogy a magyar biztosítókhoz június eleje óta mintegy 37 ezer – vihar miatti – kárbejelentés érkezett, a becsült kárösszeg pedig meghaladja a 2,8 milliárd forintot. A MABISZ által is vizsgált időszakban, vagyis június 1-jétől július 8-ig 8 ezer kárbejelentés érkezett – Baranyi László, a Groupama Garancia Biztosító kommunikációs osztályvezetője az MTI-nek. A kifizetett kár mintegy 500 millió forintot tett ki.
A károk felmérése jelenleg is zajlik – közölte a múlt héten a Generali. A társaság közleménye szerint a legtöbb kárt a viharok okozták (43 százalék), ezt követik a villámcsapások (31 százalék), a jégverés (21 százalék) és a felhőszakadás (5 százalék). A Generali tavaly 15 ezer villámlással összefüggő káresetet regisztrált, a társaság szakértő partnerszerviz hálózatot működtet. A szervizesek a kárfelmérést követően a helyszínről elszállítják, javíttatják és visszaviszik a tulajdonosoknak a sérült háztartási és elektronikai készülékeket.
Forrás: Biztonságpiac.hu-összeállítás